onsdag 13 oktober 2010

Varför går inte kineserna uppochner?

Jag sitter och smygäter min underbara kladdkaka, smuttar på mitt överdrivet varma vaniljte ur min stora röda/blommiga mugg och tänker med Ellas underbara sångröst i öronen.


Jag hade tänkt ut något så sjudundrans bra att skriva, alldeles nyss. Något smart och klyfigt att tänka på ett tag. Men så var jag minuten seg, och det försvann. Ye-ey.


Varför ska det alltid finnas en idealbild, av allting? Fan också.
Jag önskar verkligen att fler kunde tänka som Magnus Betnér (som jag förövrigt såg igår, WIN!):
"Det är FINT, att vara småfet. Det är BRA! Det visar ju bara att man tycker om att leva!"

Det är en trend, att vara benigMitt te är inte skållhett längre.
Även om jag...romantiserar, utan att egentligen gilla tanken, eller uppmana andra att göra det, trender. Så finns det så mycket annat som jag är stolt över. Jag kanske följer trenderna, och tvingar mig själv till dåliga, dumma och tankspridda saker, men det finns saker som jag inte gör. Eller gör för att följa någon trend, snarare tvärtom - för att gå emot strömmen.


Jag stoppar inte i mig dött. Och det gör mig så mycket bättre, i mina ögon. Samt alla andra, underbara människor som gör samma sak, och vägrar döda för att "det är så det skall vara". Åt helvete med det.
Det är inte ett dugg naturligt och det finns inget sätt som det ska vara på.
Ännu mindre dött.

Människan idag, är ju för fan det enda djuret på den här jorden som säger åt moder natur att ta sig, och försöker kämpa emot allt som har med naturen att göra. Var finns logiken?
"Jo, det är så att, vi människor, vi kan övervinna allt, och vi är det bästa som Gud skapat."
Därför. Just därför. Suck on that, mother nature!  - Vik hädan!


nog om mänskligheten. blä.
Hör och häpna; jag är ensam hemma. Det är skönt.
Såg ni? Om inte, gå tillbaka några ord,
och läs en gång till. Jag gillar det.
Även om det inte är en mänsklig själ i lägenheten,
så trivs jag. Jag tänker mycket bättre då.
Det blir lite svårt, att fundera
och grubbla när man har vuxna människor över axeln
var femte sekund.

Nu stormade mor min in, dock. Vad hade hon med sig då?
Skolfotot! Det blev... helt ... ok......................................................................................................

/Jo.

Inga kommentarer: