onsdag 5 januari 2011

Effektiv är mitt sista ord.

 Jag har inte gjort ett piss idag heller.
Vaknade i en okej tid. Kände mig pepp osv. Sen kom mamma in. Förstörde lite av min morgon.
Nåväl.
Jobbade. Hade tänkt sätta mig på biblioteket i en timme, då mamma skulle träffa en vän och fika. Biblioteket var stängt. Hurra.
Nåväl.
Jag traskade upp mot kränku. Läst på allt jag gick förbi. Noga. Länge. Tror nog att jag skrapade ihop ungefär fyrtio minuter, bara där. Fick DÅ ett textmeddelande av min mamma, där hon skrev att dom skulle fika på Hedbergs i stället, då det planerade stället hade stängt.
Nåväl.
Jag fortsatte min lilla tidsfördriv-runda och letade inspiration och värme i affärerna vid Chokladaffären. Där kunde jag få ihop till en halvtimma. Snart upptäckte jag, så smått att jag höll på att bli så kissnödig att det inte höll med en tidsfördriv-runda utan kisspaus. Jag skrev och frågade mor min om jag kunde besöka dom på caféet (inklusive toaletten). Väl där blev det fika, i ytterligare fyrtio minuter.
NÅVÄL.
Vandring upp mot bilen, trodde jag. Men inte då. Mamma skulle ju säga adjö till sin väninna också. Bara det tog YTTERLIGARE en halvtimme/fyrtio minuter.
Vad var klockan då?
 fem.

Vad händer när klockan är fyra?
Det blir mörkt.


Men imorgon. Då ska jag. Lovar. Tummis.
Hejdå.

Inga kommentarer: