lördag 8 januari 2011

Morgonpepparn'

Godmorgon alla trötta ögon!
"Vad är det för dag idag?" JO. Det är en LÖRDAG. Och jag visste faktiskt inte det tidigare (jag är ingen person som räknar ner dagarna för en födelsedag, osv), men idag är det e-x-a-k-t en månad tills dess att jag blir - det som många anser vara den tråkigaste åldern av dom alla, varför vet jag inte. Sjutton.
Yey.
Jag känner mest entusiasm för mitt rum. Det är spacklat och sådär nu. Idag ska jag börja måla på det, och är det någon som vill komma hit och hjälpa till med en hand, så är det bara att hojta.

Nåväl.
Jag vaknade för cirkus en timma sedan. Eller ja. Jag fick tillbaka medvetandet då.
Gick upp. Kissade (det har blivit en nästan läskig morgon-rutin - förut kissade jag aldrig. hm. (Just sayn')).
Sen bestämde jag mig för att traska ner till affären och köpa dom där bönorna/linserna som vi inte hade hemma.
Gårkvällens tanke var att grodda, nämligen. Men vi hade inte sakerna.
Sagt och gjort.
Och nu sitter jag här. I köket. Med min fågliga temugg och Citron/Ingefära-te i (äntligen). Och lyssnar på Jamie T för tillfället. Ha. Gay.


Nu ska jag grodda. Sen ska jag vänta på att alla ska vakna.
Hurra-a.
(Garmarna – Inte Sörja Vi)

Inga kommentarer: