tisdag 4 januari 2011

pyssel?

Vasaru?
Nej, jag har inte pysslat ännu. Herregud. Antingen är jag verkligen sämst i världen på att planera, eller så finns det ingen "full fart"-knapp på mig/i mig/över mig/osv.


Men jag har lovat mig själv, att imorgon ska jag. Pyssla, alltså. För dagen har trots allt inte varit helt värdelös. Jag yrade faktiskt runt på stan och köpte pyssel-prylar (pärlor, pärlplattor, metalltråd, klädnypor i trä, smyckestillverklingstillbehör) etc, från dess att klockan slog halv tre, till halv sju.
Och visst har jag fått in lite grejor. Jappjapp. Nu ska jag bara leka med allting, och få ut något av det.
Vi får se hur det går.


Ikväll hade jag dock tänkt påbörja att göra om ett par nice manchesterbyxor till shorts. Jag tror att det kan gå vägen.
"Tror" är ett bra ord ibland.
"Ibland" också, för den delen.
Vi får se om det blir av ikväll, eller om det läggs i högen för "imorgon".




Nu väntar ett bad, te och sen får vi se vad som händer med brallorna.
Morsning.
(det blev inte av något med byxfixandet ikväll.)

Inga kommentarer: