torsdag 25 augusti 2011

Lysande stickan

(asmycket nytt: http://thiswasmadebyme.tumblr.com/)


GODMORGON ALLA GRÅDASNA MÄNNISKOR!
Vet ni vad jag ogillar? (obervera; been there, done that! Just trying to spirit uplolz) Folk som gnäller på att det är molnigt!
Som jag skrev nyss, inom parantes, så har jag varit sådan tidigare. Men jag har nyss insett, att vad fan. Solen ÄR ju här ändå! Den lyser upp molnen, bakifrån, så att vi i allafall får det ljust! Och hur djävla bra är inte det? Jag menar. Det är ju ändå mörkret som är värst, om man ska gnälla!
Fine, att man ogillar molniga dagar, när man är ledig när man i vanliga fall jobbar, etc, men nu har liksom skolan börjat. I allafall för mig, och jag är mer taggad än vad jag  någonsin varit på att börja igen, och det ä g e r. Jag är inspirerad att skapa, forma och fotografera. Jag har flera projekt jag vill genomföra. Och det bästa av allt, är att det får mig att skita i omvärlden lite. Lite. Jag menar. Man kommer ju inte ifrån omvärlden liksom. Vi lever i den. Och folk lever ju i princip för att påverka folk, som Emil Jensen beskrev sig själv, och fick en bra bild av majoriteten av samhällets människor. Han är ju alltid så bra, om jag får säga det själv.

Däremot så kan jag ju inte lova att jag kommer be this way 4 ever, och min vackra finaste flickvän (om man använder facebook som facit (som jag förövrigt slutat använda, för att bevisa att jag verkligen försöker sluta bry mig om vad som händer jämt, vilket jag gör)) har rest till Frankrike. Eller om man ska vara rakt på sak, så har hon FLYTTAT dit. Det gör mig litet ont i hjärtat. Men det gör inget, för så fort lovet närmar sig, så har jag bokat flyg, och glider över horisonten mot henne, och hon ska få visa mig hela sin stad. Och DET om något taggar och ger mig hopp om mörkret vi väntas påträffa snart.

Nu, såhär i mina ljusaste stunder, så kan jag ju komma på tusen andra saker man kan hitta på i höstmörker och vinterkyla (detta kan vara en positiv effekt på sockret jag fått i mig under frukosten) och jag tror att jag ska skriva upp dessa, för att försöka uppmuntra mig själv när jag inte är lika självlysande längre.
När man inte lyser av sig själv finns det ju dessutom ljus som finns för att värma och dom har mjuka famnar och säger bra saker (I think you get my hint(?)). Sen finns det ju dubstep och jazz också. Och det är ju hur bra som helst det med.

Nu ska jag ta mina sockerskakande hander och fötter, klä på mig kläder och rulla mot skolan. Vi ska på KONSTVANDRING. Jag ska uttrycka mig så ospecifikt och cencurerat angående all konst vi passerar. Jag hoppas att ettorna kommer känna sig trygga.
;http://open.spotify.com/track/00X0DE4qBqxxBLp6trlCWs
http://open.spotify.com/track/1pKYYY0dkg23sQQXi0Q5zN

J

Inga kommentarer: