onsdag 14 december 2011

I will if you will

Jag drömmer drömmar om att alla försvinnner

Eller är det kanske jag
Jag som inte vågar lära känna
jag som är rädd att våga
jag som är rädd att stanna kvar
Jag som är rädd för att bli illa talad om
 så var är då vårt problem?

Vi vet ju båda två att allt det där är sant
Jag försvinner inte.
Men jag orkar inte
ta allt
själv.



Men man måste
alla har sina måsten.

Nu måste jag med bussen, gå i skolan, vara duktig, prioritera lektion trots att vi har fritt arbete, inspireras och måla, jag måste sova och jag har sovit. Tack för tabletterna, dom gjorde suset. Tusen tack för dom. Jag vaknade skönt. Känner mig ganska utvilad. Det ska jag nog fortsätta med.
Kanske.
Idag ska jag bara älska
längre orkar jag inte tänka; säger jag.
men gör  det ändå
- för det måste man.


Inga kommentarer: