onsdag 3 april 2013

solstress fast inte stress fast ändå jo

Ni vet
när man vaknar

sju på morgonen och man tänker att
fyfa-an
vad trött jag är vad kommer den här dagen ens ge mig
Men så blir det tyst i huvudet och fårglars läten
tränger sig liksom igenom
barriären
i skalle
n
och man 
sätter sig upp.
Tittar ut genom 
takfönstret,
öppnar det och
solen knockar dig och du får svindel av
den klara luften som strömmar in
när 
du öppnar

så plötsligt bryr man sig liksom inte vad som händer idag,
för solen finns ju där
och värmen
är påväg.

Så kommer man till skolan och man
öppnar dörren till 
macsalen

Såklart är ingen där, 
för vafan
klockan är ju bara
vad är den?
07.38

Men solen är där och den
ler
och du ler;
jag
ler.


För jag älskar det här
och jag älskar 
att  få ha kontroll
att få bestämma över mig själv.
Men jag måste bestämma mig
måste planera för
att hinna
för att orka

hinna orka

Refill
Utställning, utställning, student, bal, räkningar, mat? mat!, umgås, orka

Och så vill jag bara
låsa
in mig
i fotolabbet &
glömma allt annat
som 
jag
brukar
där
inne.

men jag inte tid. inte nu.

Men jag är glad att solen fick upp mig
för jag har så mycket att göra

Jag vill skriva brev fotografera, vara i labbet, rida, ordna festival, skriva engelskaCuppsats, skriva infoblad, designa, webdesign, måla, lapa solsken och ställa saker
tillrätta.

Inga kommentarer: