fredag 31 maj 2013

swede

jag är så trött
så trött
trött trött trött trött

trött på att det håller på att
ta slut
och att något
nytt börjar och
tar över.
men jag vill bara

vänta lite
vila

men rastlösheten tillåter inte det
därför sitter jag i skolan
till halv elva varje kväll
och vägrar gå hem

inte
än

jag måste bara

och det svider
när alla vet vad de ska göra
jag ska dit och jag ska dit
men inte fan sökte jag någon djävla
skola.
inte fan kom jag in någonstans
inte fan har jag någonstans att åka
eller ta vägen
inte fan har jag råd att dra
inte fan har jag mod att bara
skita i allt.


men jag håller ändå på att somna
och jag vill bara somna
trots mardrömmarna
och sova
fram till midsommar







1 kommentar:

stjärnsyster sa...

Hej fina du.
Hoppas livet är lite bättre just nu.
Kram på dig.