torsdag 25 augusti 2011

En av de bästa saker på jorden

Idag har varit helt fantastisk. Mest p.g.a ett mycket bra avslut. B-ra dag liksom.
Har fått lön, trots att jag inte riktigt känt det, så har jag liksom fått den. De e ju nice.
Jag har lämnat tillbaka en lånad bok, som biblioteket saknade. Det var asbra.
Jag har köpt en rätt fin anteckningsbok, för ett ok pris. De e ju bra.
Jag har druckit latte och doppat kakor i latteskummet. Det var go.t(h)!
Jag har skrattat.
Jag har älskat vädret (varmt i luften, lite regn).
Jag kom på nyss, att om typ två veckor börjar jag dansa på dansskolan (!!!!!!!!!!!!1111111<33333333333)
 Men det perfekta avslutet, gjorde dagen ultimat: Jag tackade ja till att följa med ut till stallet och rida. det var det bästa jag gjort på länge. wawawawa (sluta läsa HÄR, om du inte vill lägga tid på att läsa om hest)
Halv sju satt jag på hästryggen, och jag satt på en "ny" häst, som jag senaste gången satt på när denne var nyinflyttad, oriden och ganska.. Jobbig. Sedan dess, har gårdens lilla flicka visat stort intresse att få ta hand om honom och lära honom allt jag tidigare lärt henne (under förra, och sommaren innan den brukade jag ha lektioner för henne, då hennes mamma inte har råd att låta henne gå på ridskola) och prova allt hon läst om i alla sina böcker.
Min mor har ofta varit närvarande, och bland annat delat ut tillbehör som gör det lättare att rida, samt bygga rätt muskler, om man inte kan arbeta hästen i form själv.
Så NU, den här gången jag satte mig upp på hesten, blev jag helt lyrisk. Jag hade nu ett stort kraftpaket under mig som tog sig fram med stora, gungande kliv. Det pirrade i hela min kropp när jag började samla in honom och direkt kände ett mjukt motstånd i handen och en direkt respons ifrån munnen. (slut!)

 Jag har inte varit en duktig hästflicka, och jag har saknat det. Och ikväll fick mig så djävla inspirerad, att jag planerade in att komma tillbaka imorgon kväll, och stanna till på lördag.
Swe-eeeht!

Nu moste jak sove
GOTNAT

Inga kommentarer: