fredag 2 december 2011

hopp1

vill så mycket
kan så mycket
önskar för mycket
Vill för mycket.
Räcker inte till, rinner över
Jag har inte gått sönder. Men vad som helst kan få mig att välta
och då finns risken
att jag går i
tusen bitar


Tänk; i hopp.
Jag tänker med hopp
Jag tänker hopplöst kring sömn
Hopplöst kring att vara i tid
att hinna allt
(jag vill ju göra allting så  bra det bara går för jagkan jagvill jagvillvisa)
( -Ja, fast nu hinner du inte.)
Hopplös.
Men om hopp för oss


Rädd och nyfiken
skrämd och generad
Blyg och fullt påklädd
Försiktig och styrd av alla andra
- Vad är meningen?
- jag ska. Det fixar sig
När?
jag vet inte, men någon gång måste huvudet få ro.
någon gång, kanske,
blir jag älskad
igen. Eller så.
---
fyfan, vad gör jag uppe? ögonen svider. Jag börjar bli kissnödig. Datorn får täcket att koka. Fast det är rätt skönt, för jag fryser.
Varför kan jag inte leva dag för dag? Bara s-l.u.t.a tänka på om femmånaderframåt. Skit i då. Nu är nu. Då är inte nu. Nu påverkar SEN. hopplös
(och fylld med hopp.)


Inga kommentarer: