tisdag 31 januari 2012

Citerar

Jag har läst tre böcker de senaste två månaderna.
bra va


"Jag se hennes ögon röra sig under ögonlocken Färglösa glober. Ser hennes drömmar födas och dö, den ena efter den andra. Ser dem tumla omkring med varandra som fiskar i ett nät. Hon är fiskaren som försöker fånga sina drömmar.
Och jag önskar att jag är en av fiskarna.
Att jag är hennes dröm.
Kan blåsa bort de andra fiskarna. Säga åt dem att försvinna.Och själv skapa nya.
Sätta hennes ögon i rörelse. Hjälpa henne. Rädda henne.
Jag är rädd att hennes drömmar är ljusblåa.
Illusioner. Onda illusioner.
Jag fruktar att inget någonsin bli henne till hjälp"
  - Jag heter Ísbjörg, Jag är ett lejon

"I själva verkar har hon varit fullständigt oförmögen att överhuvud taget tänka på någonting. Alla tankar flyter för tillfället ihop och blir en enda sörja. Ibland.
Det måste rättas till.
 Och sedan säger dom att hon är fruktansvärt tungsint och dessutom befinner hon sig i en farlig deprission. Och då förstår hon sörjan bättre"
  - Jag heter Ísbjörg, Jag är ett lejon



 "Jag ser dig för mig i morgon
fastän morgondagen är en chimär.
Jag ser dig, för mig
som jag vill se dig"
- Sid 14 "Z en kärlekshistoria"

1 kommentar:

Anonym sa...

i love you.